דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי - שרת בלעדי או שרת משותף? 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 2067 פעמים ]

 

שוב ושוב אני נשאל על ידי בעלי אתרים, או כאלה המתכננים להיות בעלי אתרים, מהו מודל האירוח הטוב יותר - אירוח בשרת בלעדי או אירוח בשרת משותף. לאור ריבוי השאלות החלטתי לפרסם כאן מאמר השוואה אשר חלקים ממנו פורסמו לראשונה במדור "מה כדאי" באתר קוד ענן.

השוואת תכונות


    • מחיר -  המחירים לשרתים בלעדיים עלולים (בהתאם לסוג השרת) להיות גבוהים פי חמישים ויותר מאשר מחירי אירוח בשרת משותף. יתרון ברור לאופציית השרת המשותף (Shared hosting).
    • מספר IP-  למי שלא יודע, בדך כלל, כאשר מתארחים בשרת משותף אזי לכל האתרים המתארחים על שרת זה מספר ה - IP משותף. בשרת בלעדי מספר ה - IP גם הוא בלעדי. מה זה משנה? ובכן אם על השרת שבו אתם מתארחים מתארח גם אתר כלשהו המבצע פעולות לא חוקיות כדיוג, הפצת וירוסים, רוגלות, הפצת דואר זבל ומריעין בישין אחרים אזי , אין דרך אחרת לומר זאת, "אכלתם אותה". מרגע שהאתר המזיק יתגלה על ידי אתרי ותוכנות הסינון ואבטחת המידע מרבית התנועה לאתרכם תיפסק וכל חומר שתנסו לשלוח מאתרכם ייחסם. הדרך היחידה להימלט מגורל זה היא לנסות להבטיח לעצמכם מספר IP ייחודי למרות שאתם מתארחים בשרת משותף. חלק מחברות האירוח מאפשרות  זאת, אך לא כולן. יתרון רציני מאוד לאופציית השרת הבלעדי (Dedicated Server). עוד על נושא זה אפשר לקרוא במאמרי: 5 דברים טפשיים שאתה יכול לעשות כדי לפגוע בדירוג האתר שלך
    • שיתוף משאבים I - מי מאיתנו לא מכיר את הסיטואציה הזו שבה אתם חייבים, אבל פשוט חייבים, להיכנס לשירותים, אך אלה מתגלים כמאוכלסים על ידי מישהו אחר. ובכן, זה לפעמים המצב בשרת משותף. היות ואתם חולקים את משאבי השרת (מעבד, זיכרון וכד') עם אתרים אחרים אזי בלתי נמנע שמדי פעם אתרכם יזדקק מאוד למשאב כלשהו אך הוא יהיה תפוס על ידי אחד השכנים. מה הפיתרון? ובכן, ללמוד להתאפק זו תמיד עצה טובה אך גם להבטיח לעצמכם שירותים פנויים, קרי להתארח בשרת בלעדי זו דרך מצוינת.
    • שיתוף משאבים II -  כפי שרבים מאיתנו יודעים, החיים בבניין מגורים משותף יכולים להיות מתסכלים מאוד. אתם שומרים על השקט, אתם שומרים על הניקיון, משלמים את מיסיכם בזמן, אבל תמיד נמצא השכן הזה עם הכלב המעצבן שאוהב לנבוח (הכלב, לא השכן) בקולי קולות ולהשאיר במעלית מזכרות ריחניות. ובכן, גם בשרת משותף הדברים האלה קורים. אתם כותבים קוד נקי, מנהלים אתר שאתם בטוחים שיכול לפעול 24/7 אך לרוע המזל  אחד השכנים שלכם מצליח להפיל את השרת פעמיים בשבוע.
    • מיומנות מקצועית - חבר שלי הצליח לפני כשנה "לעשות את זה" באקזיט מוצלח. הוא רכש עבור אשתו מכונית ספורט מדהימה. המכונית תמיד עומדת בחנייה ואשתו משתמשת במזדה 323 הישנה שלהם. כאשר שאלתי אותה פעם לפשר העניין אמרה לי שהיא אינה אוהבת לנסוע במכונית עם הילוכים. כאמור, היתרון בשרת בלעדי הוא שאתם הבוס. אתם היחידים שנוגעים בו. אתם היחידים שמשתמשים במשאבים שלו ואתם היחידים שמתפעלים אותו ומתחזקים אותו. בשרת משותף מישהו אחר מתחזק את השרת בשבילכם. אז לפני שאתם בוחרים במכונית הספורט האדומה והנוצצת תשאלו את עצמכם אם אתם מיומנים, אוהבים, רוצים לנסוע במכונית שאינה אוטומטית. אם אינכם כאלה אזי בחלק מהחברות המוכרות שירותי אירוח לשרתים בלעדיים ניתן לרכוש (בכסף, אם תהיתם) אירוח של שרת בלעדי אשר ניהולו  ותחזוקתו מתבצעים על ידי אנשי המקצוע של החברה המארחת (Managed dedicated server).

     

מסקנות

אירוח אתר בשרת המוקדש לכם בלעדית מאפשר לכם את החופש להחליט מה אתם מריצים על השרת, כמה אתם מריצים עליו ואיך אתם מריצים עליו. יחד עם זאת , מחירו של שרת בלעדי גבוה הרבה יותר ממחיר אירוח אתר בשרת משותף ותחזוקת השרת דורשת מיומנות וזמן שאותם ניתן לרכוש בתוספת מחיר. נרצה לארח את האתר שלנו על שרת בלעדי במקרים הבאים:

·         האתר / פרוייקט שלנו חייב להיות זמין 24/7.

·         יש לנו מיומנויות מתאימות לתחזק את השרת או שאנו מוכנים לשלם תמורת רכישת מיומנויות אלו;

·         האתר / פרוייקט שלנו עושה שימוש ברכיבים מיוחדים שאינם נתמכים בסביבת אירוח משותפת סטנדרטית.

נשקול להתארח בשרת שיתופי במקרים הבאים:

·         מחיר האירוח קריטי.

·         האתר / פרוייקט שלנו אינו חייב להיות זמין 24/7.

·         איננו יכולים או איננו רוצים לעסוק בתחזוקת השרת בעצמנו.

 

יוסי סיגורה מומחה בתחום Cloud Computing בעל ניסיון רב בפיתוח אתרים ואפליקציות. עורך האתר "קוד ענן" - http://www.codeanan.co.il/  ואתר המפתחים ללימוד עצמי  http://www.devschool.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב